SLOW MARKETING, A SZYBKIE ROZWIJANIE BIZNESU

Któż nie marzy o autorskim biznesie, napędzanym wyobrażnią i własnym tempie pracy. Wszystko jest możliwe, pod warunkiem, że niezależnie od rytmu sprawowanych obowiązków będzie się miało na uwadze również wizję końca. Za wolnością idzie odpowiedzialność. I jeśli nie spełni się określonych warunków, slow management może błyskawicznie okazać się nierentownym stylem pracy.

 

Slow marketing i slow biznes.

 

Tradycyjne definicje marketingu wskazują na to, że jest on procesem polegającym na dostarczeniu usług / produktów do konsumenta. Koncepcja slow marketingu idealnie oddaje tą interpretację, kładąc nacisk na proces. Proces rozumiany jest tutaj, jako doświadczenie i odpowiednia reakcja na pojawiające się możliwości. Slow marketing opiera się zarówno na przemyślanym i strategcznym działaniu, jak i na dopuszczaniu impulsów i inspiracji.

Dotyczy dwóch poziomów: sposobu sprzedaży produktów / usług – opakowania tego w formę, jak i samego podejścia do prowadzenia biznesu. Owo "opakowanie" to nc innego, jak innowacyjne metody na doprowadzanie do interakcji klient – produkt/usługa. Koncentrując się na tym drugim rozumieniu, zwracamy uwagę na nieodłączną cierpliwość i wytrwałość.

Prowadzenie biznesu w rytmie slow marketingu zakłada zdobycie zaufania klienta i staranne obserwacje rynku. Słowem kluczem jest tu czas. Czas potrzebny jest też na dopieszczanie: produktu, opakowania, komunikacji i samego klienta. Istotny jest także czas na eksperymentowanie, wdrażanie i tekstowanie autorskich rozwiązań. Sukces w ujęciu slow marketingu zapewniają udane, odważne próby. Działanie we wspomnianym duchu slow stawia na stworzenie najlepszych fundamentów pod późniejsze inwestycje. Slow marketing otwarty jest na zmiany, odczucia i propozycje.

 

Obowiązki slow marketing managera.

 

Slow marketing managerów możemy najczęściej szukać wśród przedstawicieli autorskich, wymarzonych biznesów. To między innymi właściciele pensjonatów w zachwycających miejscach, artyści – rękodzielnicy, czy szkoleniowcy proponujący nową jakość (np. design coach). W prowadzeniu biznesu kierują się wizją i zarządzają nim w taki sposób, jak gdyby sami mieli być klientami swoich produktów / usług. Kluczową rolę odbiera tu doświadczenie i wrażenie. Owe obowiązki nie różnią się w swym charakterze oponującniczym od obowiązku marketing managera. Przyrostek slow nadaje im jednak innego stylu.

 

Slow marketing manager monitoruje rynek, analizuje konkurencję i ustala budżet. Przede wszystkim zaś daje się ponieść wyobraźni i przy podejmowanych działaniach ma na uwadze swoją markę w wersji idealnej.

Dba on o to, by wszystkie materiały promocyjne miały na sobie odciśnięty znak wyjątkowości danego biznesu. Slow marketing manager w każde działanie tchnie unikatowość marki, zgrabnie wykorzystuje otoczenie biznesowe by nawiązywać kontakty spójne z charakterem jego biznesu. Bywa, obserwuje i rozumie. Wie, że zrządzenie losu czy jakaś niekonieczna podróż może odtworzyć mu drzwi tam, gdzie nie zaprowadzą go schematyczne posunięcia.

W pracy slow marketing managera umiejętności negocjacyjne i wysoka kultura osobista płynnie łączą się z umiejętnością prowadzenia swojej marki tak, by nabierała zindywidualizowanego charakteru na tle innych.

 

Nietypowa kompetencja – umiejętność zachowania spokoju.

 

Główną ideą ruchu slow jest życie zgodne z własnym tempem, dopasowanym do swoich potrzeb. Ludzie, którzy zakładają biznesy oparte o własny pomysł bardzo często mają taką wewnętrzną potrzebę – żyć po swojemu. W idei slow niezwykle ważne jest także zachowanie odpowiedniego rytmu pracy. Slow manager wie, że zbyt szybkie tempo pracy bywa przyczyną flustracji, a nierzadko sprawia, że popełnia się błędy.

 

Slow work, któremu hołduje, zwraca uwagę na to, by pracować w spokojnych warunkach. „Slow work” to sposób myślenia i postrzegania obowiązków zawodowych w taki sposób, by móc pracować we właściwym dla siebie tempie. Kiedy pracujemy „slow”, skupiamy się na jakości i efektywności, zachowując jednocześnie równowagę, która sprawia, że jesteśmy bardziej zadowoleni z naszego życia. Slow marketing manager znajduje czas na odpoczynek, zastanowienie się nad postawionymi przez siebie zadaniami czy problemami do rozwiązania. Uważa, by jego praca nie była powierzchowna, a przez pęd – pozbawiona odpowiedniej jakości.

 

Czy to rozwiązanie jest dla Ciebie?

 

Fakt, iż ruch slow zachęca do zwolnienia tempa, nie oznacza, że nawet na moment można zapomnieć o wynikach. Slow management jest rozwiązaniem dla osób szczególnie zdyscyplinowanych. Prezentowane rozwiązanie najlepiej sprawdza się wśród tych, którzy są pasjonatami swojej pracy i potrafią mierzyć siły na zamiary. Bez odpowiedniej perspektywy i przestrzeni, która zapewnia odpoczynek nawet od najlepszego biznesu na świecie – łatwo można popaść w zniechęcenie. A przecież obowiązki slow marketing managera nie są tylko wykonawcze. On ma w biznes tchnąć ducha.

Sam więc powinien cieszyć się życiem i dobrze znać wartość tego, co robi.

 

 


 

 

Justyna Poluta - Tworzę narrację dla autorskich biznesów i unikatowych marek osobistych. Potrzebujesz opisu na www, oferty czy artykułu promocyjnego? Daj znać, rozpocznijmy razem przygodę w duchu holistycznego podejścia do biznesu. Ze szczegółami mojej oferty, ideą i realizacjami możesz zapoznać się na mojej stronie -marketing-freelancer.pl

Życzę Ci sukcesów :-)

 

 

 

bo marzenia się spełnia
06 sierpnia 2016

CZYTAJ MAGAZYN

CZYTAJ MAGAZYN

Magazyn


 

 


 

Newsletter

Zamów newsletter
i bądź na bieżąco!

ARTYKUŁY

CZYTAJ MAGAZYN

Imię
Twój e-mail
Zapisz się
Zapisz się
Dziękujemy.
Proszę wypełnić wszystkie 
wymagane pola!

ARTYKUŁY

Zaloguj się

CZYTAJ MAGAZYN

WSPÓŁPRACA

ARTYKUŁY

Zaloguj się

CZYTAJ MAGAZYN

WSPÓŁPRACA

redakcja@n1m.pl

+ 48 737 499 135