POZNAJ POWODY, DLACZEGO NIE REALIZUJESZ SWOICH CELÓW

 

Coś Cię boli prawda? Wiesz, że można coś ulepszyć, coś rozwiązać? Każdego dnia nosisz się z zamiarem wprowadzenia zmiany w życiu? A może już się nie nosisz, bo przestałaś wierzyć, że możesz to osiągnąć? Skazany na życie, które Cię NIE satysfakcjonuje, na figurę, która Ci się NIE podoba, na związek. w którym NIE jesteś szczęśliwa/y lub kochana/y, na pracę z której nie jesteś zadowolona/y, na życie, w którym nie jesteś spełniona/y?

 

Czy wiesz, że 80% społeczeństwa nie wyznacza celów? Dlaczego? Przecież cele to podstawa wysokiego poczucia własnej wartości. Ponadto tę metodą stosują takie marki jak Toyota, Mazda, Honda czy Sony.

 

Według Thomas’a C. Corley’a - „Rich habits – the daily success habits of wealthy individuals”:

  • 80% bogatych posiada nastawienie na konkretne cele w porównaniu do 12% biednych
  • 81% bogatych codziennie wykonuje listę zadań do zrobienia w porównaniu do 9% biednych
  • 67% bogatych spisuje swoje cele w porównaniu do 17% biednych

 

Pierwszy krok, który musisz wykonać to uświadomienie sobie jakie masz cele i dlaczego jeszcze ich nie zrealizowałeś.

Zadaj sobie pytanie:

  • Dlaczego jeszcze nie zrealizowałam/łem swoich celów?

  • Co mnie ogranicza? 

 

Jeżeli szukasz teraz wymówek, przybliżę Ci kilka najpopularniejszych powodów, dlaczego ludzie nie realizują swoich celów.

  • Nie mają świadomości o przydatności wyznaczania ich,

  • Nie wiedzą jak je realizować,

  • Nie mają ambicji i spiracji,

  • Brak im wiary w siebie,

  • Sami nie wiedzą czego chcą,

  • Poddają się.

Jeśli jednak Twoja motywacja jest większa niż ochota na szukanie wymówek, zastanów się jak możesz zrealizować swój cel?

Gwarantuję Ci, że jeżeli zapiszesz sobie swój cel, automatycznie zastanowisz się jak go zrealizować, a to pierwszy krok do celu.

 

Warto jednak pamiętać o tym jak go zapisać.

Konkretnym celem nie jest:

  • Zacznę biegać.

  • Schudnę.

 

Konkretnym celem jest:

  • Dziś ważę 80kg, ale za miesiąc będę ważyć 58kg.

  • Dziś zacznę od 5 minut biegu, ale za tydzień będę biegać 25 minut dziennie.

Możesz zapisać sobie również jakie zadania wykonasz, aby zrealizować swój cel oraz notować, co czujesz po wykonaniu swojego planu.

  • Codziennie będę biegać 5 minut dłużej, aby za tydzień biegać przez 35 minut.

  • Jestem dumna, że przebiegłam 10 km.

  • Czuję się lepiej, ponieważ nie zjadłam dziś nic niezdrowego.

 

Powodem, dla którego zawodzisz siebie każdego dnia jest fakt, że nie wierzysz w siebie, bądź obawiasz się skoku na głęboką wodę.

Zrób co możesz, z tym co masz. 

 

 

Zdarza się, że ambicja sprawia, iż ambitni ludzie skaczą na głęboką wodę, nie patrząc na jedną, ważną rzecz. Ludzie, dla których jesteś wzorem, bądź jesteś dla nich ważny skoczą za Tobą. Zastanów się czy właśnie tego pragniesz. Ważne jest więc, aby realnie zaplanować swój cel. Najczęściej realizuje się 70-90% zadań zaplanowanych na konkretny dzień, pod warunkiem wykonania listy zadań do wykonania.

 

W każdy poniedziałek rozpisuję sobie 5 aktualnych celów na najbliższy tydzień i rozbijam to na małe zadania. Zachęcam również do delegowania zadań.

Jeżeli masz swój zespół lub osobę, która może Ci pomóc, skorzystaj z tej możliwości. Traktuj ludzi jako inwestycję i pamiętaj – współpracuj z ludźmi lepszymi od siebie. Czerp z ich motywacji, wiedzy i inteligencji.

 

 


 

 

Aneta Wątor - Autorka projektu Kobieta w Biznesie, który integruje środowisko przedsiębiorczych kobiet. Szkoli pracowników mniejszych firm i korporacji w rozwijaniu umiejętności miękkich tj. sprzedaż, komunikacja, czy personal branding.
www.anetawator.com  www.kobietawbiznesie.pl

 

 

 

 

 

 

22 sierpnia 2016

CZYTAJ MAGAZYN

CZYTAJ MAGAZYN

Magazyn


 

 


 

Newsletter

Zamów newsletter
i bądź na bieżąco!

ARTYKUŁY

CZYTAJ MAGAZYN

Imię
Twój e-mail
Zapisz się
Zapisz się
Dziękujemy.
Proszę wypełnić wszystkie 
wymagane pola!

ARTYKUŁY

Zaloguj się

CZYTAJ MAGAZYN

WSPÓŁPRACA

ARTYKUŁY

Zaloguj się

CZYTAJ MAGAZYN

WSPÓŁPRACA

redakcja@n1m.pl

+ 48 737 499 135